چسب صنعتی چیست؟

چسب صنعتی

چسب یک محصول مایع یا خمیری است که به وسیله آن می توان قطعات را به یکدیگر متصل کرد. چسب های مورد استفاده در صنعت عموما مصنوعی هستند.

چسب ها به طور گسترده ای برای مونتاژ قطعات در بخش های الکترونیک، خودرو، هوانوردی، بسته بندی، ساخت و ساز، چوب، لوازم خانگی، نساجی و کفش و … استفاده می شوند.

()از رایج ترین چسب های مورد استفاده در صنعت، چسب های اپوکسی، چسب های سیانواکریلات و چسب های پلی اورتان می باشند.

چگونه چسب صنعتی مناسبی را انتخاب کنیم؟

برای اینکه چسب مناسب خود را انتخاب کنید، ابتدا باید بررسی کنید که آیا با موادی که باید در کنار هم قرار بگیرند سازگار است یا خیر.

همچنین باید شرایط محیطی مانند دمای محیط (حداقل و حداکثر)، میزان رطوبت، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مانند مواد شوینده یا اسیدها و گرد و غبار که می تواند بر کیفیت اتصال تأثیر بگذارد را در نظر بگیرید.

این موضوع را هم باید در نظر داشته باشید که آیا چسبی که انتخاب می‌کنید مقاومت و پایداری لازم را در برابر شرایطی که قرار می‌گیرد (بار دائمی، ارتعاش، ضربه، برش، خمش و غیره) را دارد و به ویژه مقاومت آن در برابر پوسته شدن (استحکام کششی) سازگار است یا خیر.

آیا قطعاتی  را که کنار هم می‌چسبانید را می‌توان جدا کرد یا نه، و اگر چنین است، چسب چگونه باید استفاده شود.

با توجه به شرایطی که بررسی شد انتخاب چسب صنعتی مناسب اهمیت ویژه ای دارد که در زیر به معرفی ۳ برند معتبر در این صنعت می پردازیم :

چسب لاکتایت Loctite

لاکتایت یکی از برندهای هنکل، پیشرو در صنعت چسب در سطح جهانی در حوزه چسب صنعتی است. محصولات چسب LOCTITE   شامل محلول های چسب، درزگیر و پوشش دهنده با کارایی بالا برای مصارف صنعتی و تجاری هستند.

تنوع بالا و فن آوری نو آورانه بی نظیر در صنایع تولیدی، مهندسی، صنعتی و خانگی  را ارائه می دهد ود سه ساختار مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده در کارهای تولیدی : برای  اتصال، قفل و آب بندی در کارهای تولیدی عمومی

استفاده در کارهای صنعتی : برای چسباندن , محافظت و درزگیری و بند کشی

استفاده در صنایع خودرو : برای اتصال و تعمیرات خودرو و به طور کلی چسباندن قطعات فلزی

 

چسب سرزیت ceresite

سرزیت  با بیش از ۱۰۰ سال فعالیت و تولید محصولات نوآورانه و همچنین گسترش در سطح بین المللی به عنوان یک برند پیشرو در ارائه طیف گسترده ای از چسبهای ساختمانی با کیفیت بالا شناخته می شود.

انعطاف‌ پذیری بالای مواد سرزیت به لایه چسب اجازه می‌دهد تا در سخت‌ترین شرایط بالاترین کارایی را داشته باشد . در دمای زیاد یا هنگام استفاده از کاشی‌های بزرگ حتی با وزنهای سنگین  بیشترین کارایی را ارائه می دهد .

از انواع چسب سرزیت به موارد زیر می توان اشاره کرد :

چسب کاشی کاری

چسب های پودری مناسب برای چسباندن مصالح ساختمانی مانند کاشی , سرامیک , سنگ و چوب و ….

چسب کفپوش

مناسب برای نصب  انواع کفپوش ها و تعمیر و خورده کاری ، تراز کردن . با قابلیت کاربردی برای تمامی سطوح مختلف : چوبی , سنگی ؛ سیمانی , فلزی , کاشی و سرامیک

چسب نما و بند کشی :

این نوع از چسبهای سرزیت بصورت فومی , سیلیکونی و ملاتی عرضه گردیده و مناسب برای آب بندی و اتصالات و درزها و در سطوح رنگ شده و گچی می باشد.

چسب اوهو uhu

چسبی نام آشنا بخصوص برای ما ایرانیها که از دیر باز چسب را با این نام می شناسیم و با توجه به تنوع بالای محصولات بخصوص در مصارف خانگی و روزمره برای ایرانیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است . چسب uhu  به مانند سایر رقبای خود در دسته چسبهای صنعتی نیز حرفهای زیادی برای گفتن دارد .

UHU یکی از محصولات از  برند چسب های بولتون است که اکثرا در آلمان و هلندتولید می شوند.

گروه بولتون طیف گسترده ای از چسبها را با کیفیت بالا را در ۱۲۵ کشور تولید و به فروش می رساند. مجموعه محصولات UHU با بیش از ۵۰ محصول از محصولات غذایی و خانگی , محصولات زیبایی و سلامتی , صنعتی و سختمانی است